Söndag

Jag är så jäkla dålig på att uppdatera här. Förlåt Malin. Grejen är att det inte händer så mycket på Nybodavägen 25, eller Hagagatan 23A, eller någon annanstans där jag kan tänkas befinna mig. Idag har varit precis som vilken annan söndag som helst. Seg och regning (okej alla söndagar är inte regniga men det bidrar till segheten.) Lördagseftermiddagen/kvällen tillbringades med älsklingsadam först inne i stan (hade egentligen tänkt fota Sthlm Zombie Walk men det blev inte av), sen hos Adam där vi åt grillad kyckling och skaldjurspaté (om jag fortsätter att handla middagsmat på samma sätt som jag och Adam gör när jag flyttar hemifrån kommer jag bli pank på fyra dagar typ). Sen traskade vi över till Adams kompis Pierres pappa och tittade på fotbollen, som inte var sådär otroligt spännande. Där dracks det också lite Bacardi med cola och Cointreau med Baileys. Det sistnämda smakar som apelsinchoklad, även om det råkade vara mint-Baileys. Vi gick tillbaka till Adam någon gång vid elva-tiden (grov uppskattning, kollade ingen klocka) och då åt vi B&J Chocolate Macadamia. Sen sov jag sådär lagom bra, vaknade dels av att jag frös, dels av att jag hade äckligt ont i hela ryggen även om jag låg helt still och dels för att jag inte sover bra om jag druckit alkohol. Så jag vaknade klockan åtta och var inte så pigg.

Sen åt jag lunch hos mami, innan min kusin åkte tillbaka till norr om polcirkeln, och sen gick jag hem och dammsög mitt rum. Det är ungefär det enda produktiva som jag har åstadkommit idag. Har också tillbringat minst 45 minuter i telefonkö hos Tele2 (dock inte idag) eftersom jag vill byta abonnemang. Men jag måste ringa igen i veckan eftersom jag har en bindingstid till augusti nästa år som jag inte borde ha.

Insåg nyss att det är mindre än två veckor kvar till högskoleprovet, jag borde verkligen börja plugga lite på gamla prov. Annars har jag bara två prov i skolan innan lovet, och de är mina första den här terminen om man inte räknar en bookreport i engelskan. Det är lite udda, jag är van att det ska vara jobbigare än så.

Nu ska jag nog gå ner och fixa lite te och något sött att tugga på, och kolla på typ Burn Notice eller så.

Puss

Kommentarer
Postat av: Johannes

Plugga till högskoleprovet? Det behövs ju inte ;P

2009-10-11 @ 20:29:23
Postat av: Helena

Jo, jag vill ha 2.0 ;P

2009-10-11 @ 20:32:52
URL: http://everydayhelena.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh gud va gott det låter! Haha, ja kände samma sak. När ja handlade första gången här var jag som ett litet barn på julafton och köpte allt som var dyrt och gott. Nu blir det nudlar och billiga basvaror, men som tur är handlar vi varannan gång och emil köper allt gottigt XD



Oo bacardi med cola lät spännande.. Hm, inte mysigt att inte vara utvilad :/ men skönt ändå med höstlov snart..!



Åh gud, hatar telefonköer.. Hur gick det förresten med ica-pengarna??



Trean på sfg verkade/verkar vara soft, liite avis ;)



Men tror du kommer klara det galant om du gör typ nåt prov, annars kommer du klara dig över medel även fast du inte pluggat nåt:) fast det förstås, vill man ha 2.0 så kan det nog va bra att iaf läsa igenom några gamla uppgifter :P



Burn notice! :D Idag har förresten ett nytt himym-avsnitt kommit! :D:D:D Ska kolla på det nu ;)



(fan vad orättvist med snö däruppe.. Vill också ha!)



pusss!



2009-10-13 @ 11:21:26
URL: http://blondinensgbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0