Fredagkväll hos mamma

Jag är så uttråkad... Typ ingen att prata med på msn, eller sms för den delen, ingen speciellt bra tv ikväll (trots att mamma faktiskt har fler kanaler än gratisutbudet) och ingenting att göra helt enkelt. Jag skulle i och för sig kunna vara duktig och ta tag i projektarbetet eller så, men jag är för lat. Det är ju så mycket mer meningsfullt att sitta och whina. Jag har lite smått ångest över att lovet snart är slut, det känns som om jag borde gjort mer. Känner inte alls för att gå till skolan på måndag. Jag har nog gått in i en ny period av skoltrötthet (och allmän trötthet på det mesta).

Så istället för att leva i nuet (och oroa sig över projektarbete och praktik) så drömmer jag om framtiden. Syster flyttar hemifrån om en månad, och då blir det (ännu mer) tomt hemma. Två personer i en tvåplansvilla med källare är väldigt mycket space, speciellt eftersom pappa sällan är hemma innan halv sju och tillbringar ungefär två-tre nätter borta i veckan. Men jag vill inte flytta någon annanstans, förutom en egen lägenhet. Men det lär inte hända förrän jag går ut gymnasiet, eller i alla fall skaffar mig ett jobb. Så än så länge får jag nöja mig med lägenhetssurfande på hemnet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0